690 177 055 lub (23) 6923649 centrumterapeutyczne.pultusk@gmail.com

Maria Zaremba

Maria Zaremba – pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, filolog.

Prowadzi zajęcia z zakresu: diagnozy i terapii integracji sensorycznej, terapii pedagogicznej, terapii metodą EEG neurobiofeedback.

Wykształcenie

  • Uniwersytet Warszawski Filia w Białymstoku – pedagogika
  • Uniwersytet Warszawski – filologia polska
  • Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku – terapia pedagogiczna

Kursy, szkolenia, warsztaty

  • „Od diagnozy do sukcesu edukacyjnego. Jak pracować z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”,
  • studium przeciwdziałania uzależnieniom,
  • „Pedagog XXI wieku – wiedza, talent, umiejętności”
  • II stopień w zakresie kinezjologii edukacyjnej,
  • studium o prawach dziecka i przemocy w rodzinie,
  • studium terapii rodzin,
  • liczne warsztaty nt. edukacji prozdrowotnej,
  • „Negocjacje i mediacje – zapobieganie i przeciwdziałanie agresji”,
  • warsztaty przygotowujące do realizacji programów profilaktycznych: „Sobą być. Dobrze żyć”, „Elementarz. Siedem kroków”, „Program domowych detektywów. Jaś i Małgosia na tropie”, „Fantastyczne możliwości”,
  • warsztaty „Interwencja wobec ucznia eksperymentującego ze środkami psychoaktywnymi”,
  • „Autyzm – od dzieciństwa do dorosłości”,
  • szkolenie na egzaminatora OKE,
  • „System pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole w świetle obowiązujących przepisów”,
  • liczne zajęć warsztatowe rozwijające kompetencje wychowawcze ,
  • „Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie” – certyfikat,
  • terapia metodą EEGneurobiofeedback,
  • terapia integracji sensorycznej II st.

W centrum Pani Maria prowadzi zajęcia z terapii Integracji Sensorycznej, która przeznaczona jest głównie dla dzieci o prawidłowym rozwoju intelektualnym w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (w tym dzieci z grupy ryzyka „dysleksji”, nadpobudliwych, nadruchliwych), ale także dla dzieci autystycznych, z mózgowym porażeniem dziecięcym, niedowidzących oraz niepełnosprawnych intelektualnie.

Terapia SI poprawia funkcjonowanie centralnego układu nerwowego( mózgu) dziecka i wpływa na zmianę jego zachowania w sferze motorycznej (kształtuje prawidłowe napięcie mięśniowe i koordynację ruchową), emocjonalnej oraz poprawia umiejętności językowe i poznawcze, a przede wszystkim wpływa na lepszą efektywność uczenia się przez dziecko.

Jeśli obserwujesz u swojego dziecka:

  • wzmożoną lub obniżoną wrażliwość na bodźce (nadmierne poszukiwanie lub unikanie wrażeń zmysłowych),
  • niewłaściwy poziom koncentracji uwagi (rozpraszalność  uwagi, problem z koncentracją),
  • obniżony poziom koordynacji ruchowej (problemy ruchowe, niezgrabność ruchowa, niechęć do rysowania itp.)
  • opóźniony rozwój mowy (mowa niewyraźna, mały zasób słów),
  • nieprawidłowy poziom aktywności ruchowej (wzmożone zapotrzebowanie na ruch lub odwrotnie),
  • trudnościami w zachowaniu (duża emocjonalność),

to sygnał, że potrzebuje ono systematycznej terapii…